Kärt återseende.

Dagen tillbringades i Karlstad idag. Klockan 15 var J och jag och berättade om våran Etiopienpraktik hos en T 2:a (termin 2), och J som helst inte vill synas eller höras, va JÄTTE duktig! Hon verkade hur bekväm i situationen som helst och babblade på bra! Hejja J!!!!

När jag åkte hemöver, kom jag och hamna bilen precis före min mamma som kom från Karlskoga hållet (hon bor i Söderhamn), mycket passande. Hon ska bo hos Stora han och mig tills på fredag, och det var ett kärt återseende! Det är alltid lika skönt att krama mammsen!

På kvällen åkte Stora han, mammsen och Lilla jag till systeryster och åt macka och drack tea. Hela bordet hos familjen M&O va fullt i pålägg och röror... Hur gott va det att göra "dagobertare" då da? Typ hur GOTT som helst! Det verkade nog som att ingen av oss hade sett mat förut, för hjälp vad vi åt...
Tänk att det alltid är mycket godare att äta hos andra, men det har kanske att göra med sällskapet (!).
Min gulklimp och diamant (systerysters barn) höll oss sällskap, och det är alltid trevligt med lite "yngre" förmågor vid ett bord! Livet får många gånger en helt annan dimension, eller så är det så mycket "nya" saker man blir uppmärksammad på när disse "små" (11, 15 åringar) är med! De ser ju på livet med lite andra ögon än vi "gamlingar", och det är alltid trevligt att få "tänka till"! (och välbehövligt många gånger!!!)

Nu är det dags att gå och nanna, det blir en heldag på KAU imorron, för det är ett grupparbete som ska bli tillfixat, men det kommer vi att  fixar galant!
Puss och kram Lilla jag
 

Kommentarer
Postat av: Jajja

Tackarrrrr!

2009-04-21 @ 14:49:22
Postat av: Lilla jag

Jajja:

Men du har ju gjort STORM steg! Du va skitduktig!

Puss och kram

2009-04-21 @ 21:49:31
URL: http://lillajags.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0