När Sverige är som allra bäst!

Nu har Stora han och Lilla jag tagit oss till Styrsö, en lite ö utan för Göteborg och här ska jag bo i mitt nästa liv!
Denna lilla ö är så himla mysig alltså!
När vi kom iland  igår (man måste åka färja ca 20-30 minuter från Göteborg) va det första vi såg en golfbil... "jaha ytterliggare ett samhälle som måste ha golfbanor" va min första tanke.... Men så va det inte.... På denna ö får man nämligen inte köra bil, och vad passar bättre då, om inte golfbil och flakmoppe!
Man skulle väl kunna säga att det är de "laglösas" (en mild form) ö, för hjälm kan man nog inte ens stava till här!!

T stod och väntade på oss, och för att ta oss dit vi skulle, så va det just golfbil som va färdmedlet! Från det att jag satte mig i bak av golfbilen tills vi kom fram hade jag ett stort leende på läpparna, detta va en helt ny upplevelse!

Det va verkligen en strålande jättesol som sken på oss, och GUD så härligt gemytligt det är här.

A o T ville visa oss en bit av ön, så de tog med oss till Bränviken där vi avnjöt en och annan öl och en flaska rött, och man kunde inget annat göra än att bara njuta av detta härliga Svenska landskap!

Havskräfter avnjöts på kvällen med ett och annat glas vin, kan det bli bättre?

Sängen kallade inte förrän vid sent, men vad gör väl det, vi är ju på semester! (Det känns så för oss "landsortsbor")
Puss och kram Lilla jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0