Riktade studier dag tre!

Nu har jag varit ute och flängt igen....
På eftermidda har jag varit på jouren i Kristinehamn! Den ligger i akutens gamla lokaler, här på stora sjukhuset.
Jag har fått varit med om lite smått och gått idag! Mycke förkylningar, så ett och annat halsprov och stick i fingret har jag hunnit med.
Jag fick oxå åka med läkaren som jobbade, ut på ett hembesök till en dam som gått bort. Han skulle dit för att dödförklara henne, och jag fick erbjudande med att följa med, och det kommer väl förmodligen inte hända så många gånger till, så jag hängde med. Det var intressant...
Konstigt egentligen, vad jag har valt för yrke... Man ska ta hand om sjuka, personer som ligger inför döden och ta hand om döda...
Ja det är konstigt vad man har riktat in sitt yrkesliv på, men än så länge gillar jag det jag har fått vara med om, även om det ibland är lite tungt... 
    
Puss och kram Lilla jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0