Späckat schema!

När Stora han och Lilla jag masat oss upp från den ljuva bädden, åt jag en frukost på ca tre minuter. Det var nämligen bara 13 minuter tills mosters guldklimp skulle spela en innebandymatch, och som moster får man ju ta sitt ansvar och sitta lungt och stilla (!?) för att följa denna dramatik. Matchen vanns med 3-2 och det va oliiiiiidligt spännande!

På väg hem hoppade jag in på lilla glasbutiken för att köpa en whiskey till min datasuport R, och blev sen ståendes och prata med honom och hans lilla familj vid deras frukostbord ett bra tag! (visst att det var att rensa rabatterna när jag kom hem, så det var inte svårt att försöka fördriva tiden).....

Klockan 13 skulle mormor S komma på lite käk, så lämpligt nog va det dags att börja med krubbet vid hemkomst, så jag HANN INTE byta om till "rensningsklädern".... Attans otur.....
Det blev hemgrillad sik med potatisgratäng, skagenröra och grönsallad!
Före:   efter:
Det va mycket trevligt att ha mormor S här,och vi pratade mest om allt och ingenting!

Mormor S stannade i flera timmar, och lämplig nog började klockna dra sig mot fem då det var dags att hoppa i duschen.
Men min kompis Ai ringde, hon har aldrig varit här i huset, så hon ville komma förbi en snabbis och ta en titt, och den lilla titten blev väl ca en halvtimme, så duschen fick vänta till ca 17:20, så denna gång hann jag inte HELLER hoppa i "rensarklädern"..... ATTANS otur igen....

Klockan sex gick bussen till Karlstad, och det var ett glatt gäng på 9 pers som entrade den "långa bilen" som tog oss ända fram till storstan!

På Glada ankan satt fyra till och väntade på oss, och vi hade en mycket trevlig kväll på stället med god mat och dryck!
När vi kom hem vid klockan ett va det liksom ingen idé att ta på "rensarkläderna", vi gick och la oss istället! (Aj aja aj)
Puss och kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0