Underbar helg!

Både buss- och tågresan gick bra för att komma oss ner till Sveriges framsida: GÖTEBORG!
Det är ju så himla roligt att få komma ner till "lilla" ön Styrsö, den är ju så myslig, åsså är det alltid lika kul att hälsa på våra "tokvänner" T och A och deras son S!
Konstigt nog blir det alltid mycket sena kvällar, eller tidiga mornar skulle man kunna säga, och jag kan inte förstå, men det blir alltid ett stort alkoholintag oxå....

På fredagen gjordes inte så mycket, utan just som jag skrev tidigare: dracks alkohol...
Lördagen hade vi turen att få bli med några vänner till öborna ut på ett av de sju haven! OJ VA VI HADE DET GOTT!!! Sol, bad, utforskning av maneter, skagenröra-mackor, rökta- och färska räkor! Gissa om jag känner mig lycklig som fick avnjuta detta härliga!

Påväg hemöver, bjöds det på en extra tur en bit ut på det blå, så att vi fick åka och kolla på en massa sälar - lyckan var gjord!
 Vilda sälar
 Strandsatta sälar....

Lördagkvällen innebar en kräftfest, och det var 30 kilo havskräftor som det mumsades på, det blev en och annan liten skalförsedd med tanke på att vi va ca 40 stycken! GUDA GOTT!!!!
 (detta är bara "få" av de som fanns)
Det var en trevlig fest, och som vanligt slutade den inte förrän det började ljusna....

Söndagen vara det softning som gällde, men vi hann med en extremt kort chokladprovning innan vi va tvugna att rusa till färjan, som precis släppte på oss, och sen drog iväg....
Vi åker förbi en ö som heter Köpstaö, och här får man inte heller köra bil, precis som på Styrsö, inte ens cykla, så här använder man:
 Ha ha ha ha!
Hemma stod systeryster på stationen och vänta på oss, och hon körde oss lungt och fridfullt hem till egen stuga, och egen säng!!! Tack för det!
Haft en mycket bra helg!
Puss och kram Lilla jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0