"Godis ä gott, godis ä gott"

Oj va vi har bakat julgodis idag. Nu är klcokan 18:30, jag har precis kommit hem från fam M, dit jag begav mig klockan 11 för att koka, blanda och vispa!
Sex sorter blev det:
- Skummgodis
- Kola
-Wienernougat
- toffefi
- Lakritskola
- Snickersgodis...

Sen hann jag och bebisen (snart 5 månader) med att baka pepparkakshus. Men vi fuskade lite, och "limmade" ihop ett färdigbakat. Men vi dekorera så fint så fint!

Det har varit en mycket trevlig dag, å jag önskade att det va jul några fler gånger om året så man får "hålla på" så här lite oftare!!

Det har tydligen ringt på min mobil idag, jag har haft den avstängd, och det visade sig att de ringt från jobbet, och meddelat att jag skall vara på dagvården imorgon. HERRE JESUS! Jag har ALDRIG varit på dagvården förut, förutom en dag när jag praktiserade, för att kolla läget..
Stackars de som ska jobba där med mig imorgon, jag kommer att vara än mer förvirrad än va jag är i vanliga fall.. Men jag tycker det ska bli kul! Alltid kul att prova något nytt!
Puss och kram Lilla jag

Kommentarer
Postat av: Rosinskan

Mysigt med julgodisbak....bra att du lär ut dina pepparkakshus-kunskaper i tid!

Du ska se att det går jätte bra i morgon! Lycka till och puss på er där uppe:-)

....rosinskan

2009-12-08 @ 22:51:55
Postat av: syrran

Detta kommer att gå så bra, det är bara att le en stund så fixar sig allt så bra. Igår och idag har jag jobbat på dagiset Vipan vilka underbara barn de var 1 till 3 år så när vi skulle ut var det 32 stycken vantar på 16 gimmistövlar på och 16 stycken regnbyxor. Men vad gör det när man har ett leende på läpparna. Imorgon ska jag till skolan ej så kul men vi har ett grupparbete.Bäst att få det gjort. Ha det gott ska nu inta soffan. God natt kram från mig.

2009-12-09 @ 19:56:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0