Tjollahopp!

Tisdag igen då da..
Nio i morses kom min studiekamrat och vi kollade efter olika etiseka begrepp inför morrondagens tema 3 uppgift. Vi anser båda två att det är mycket sunt förnuft, men jag har kommit fram till att alla har inte detta förnuft...
Etik handlar många gånger om hur man behandlar andra, likså hur man själv vill bli behandlad... 
Det står blandannat i Hälso och sjukvårdslagen att alla ska ha samma rätt till lika vård, och detta fallerar i vissa fall...
Man skulle kunna säga att om man behandlar människor olika begår man ett lagbrott, och kan hamna i finkan. För det för man väl om man bryter mot lagen?...

Ikväll ska jag buckla på lite folk, ingen pardon här inte.... (påtal om etik....)
Puss och kram Lilla jag

Kommentarer
Postat av: A

Hos oss ingår allt man bara hinner på sju minuter i ett rum, hinner man dra ett varv med dammsugaren så göt man det. Det som inte hinns med får jag ta efteråt, eller så struntar jag i det, men man får förvånansvärt mycket gjort på några minuter.

2009-02-10 @ 19:30:24
URL: http://noplacelikehome.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tja..vet du va jag har gjort idag!? Vart i Branäs å åkt skidor...skitkul! Hoppas passet gick bra.kramelikram

2009-02-10 @ 20:27:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0