1, X eller 2, det är frågan!

Trots snålblåst, grått väder, lite snö i luften och några minusgrader kom A & L och hämtade Stora han och lilla jag, och vi mötte upp fam L i skärgården för att gå årets första tipspromenad..
Isen låg tjock i viken och två långfärdsskridskofarare kom svischande förbi i en ganska hög fart. Hur vågar de? Själv har jag problem med att gå på isen,  tycker att det är ganska läskigt...
Väl ute vid Piccasoudden tog vi en välförtjänt pause för att värma oss och för att ta en fika - GOTT!!!
Frågorna ut till Piaccasostatyn var ganska svåra, och ibland undrade vi om det verkligen tillhör allmänbildningen vad den första Kristinehamnspojken hette som föddes i år, vilket ämne den sista svensken som fick Nobelpriset forskade i och vilken blomma som överlever, och i vissa fall blommar på vintern utomhus?
Men men, som jag alltid säger: "Alla rätt tills jag är motbevisad!"
 Annstormning vid en av frågorna! "Oj, glömde visst" (ta upp båten).....
Puss och kram Lilla jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0