3 killar och IKEA

jo, men så är det... Igår gjorde jag en liten tur till inredarnas mecka: IKEA...
Stora han, H och F kom och hämtade mig  på KAU och vi tog oss vidare ut mot Bergvik..
Starten för shoppingen började ca klockan halv sex, och jag trodde aldrig den skulle ta slut....
Herre JESUS vilken tid det tog att gå igenom detta varuhus. Visst är det stort, men dessa tre herrar betedde sig som värsta "undersöknings tanter"... Det skulle tittas, klämmas, kännas och disskuteras om varenda lite pryttel som fanns i detta "himelrike"...
Jag försökte skynda på lite genom att gå före, men jag ansåg ganska snart att det inte var någon större idé, det gick inte ett dugg fortare..
Ibland fick jag vända om och tala om att det kanske var bäst att skynda på lite, OM vi skulle hinna igenom hela varuhuset INNAN de stängde...
Mycket riktigt, när vi gått igenom HALVA IKEA va det en trevlig kvinnoröst i internradion som sa: " Vi på IKEA vill nu berätta för våra kunder att vi stänger varuhuset om 30 minuter"... Hur i hela helvetet skulle vi hinna hela huset?
Det va liksom bara att sätta piskan på stora hans, H och F:s rygg och mana på lite!
Faktiskt hann vi inte ut genom kassan innan klockan 20:00, så vi va nog inte så väldigt populära, men men..
Vi fick ingen straffavgift, men tyvärr fick vi inte heller någon rabatt på våra varor.. Fast att det är "så billigt" på IKEA, så tar man en sån och en sån och varför inte en sån, och helt plötsligt är man uppe i flera hundringar...
Men men, det blir ju snyggt hemma oxå!
puss och kram Lilla jag

Kommentarer
Postat av: A

Men skojar du??!! På IKEA så SKA man titta, klämma, känna, planera, fantisera, drömma, titta och klämma lite till och äta köttbullar! Och det ska ta timmar.... :-)



Tunnan står på plats nu och ni är välkomna på Lördag alla tre! Kram

2009-01-29 @ 22:47:40
URL: http://noplacelikehome.blogg.se/
Postat av: Lilla jag

A:

Ja jag är nog lite kontigt funtad, erkänner väl det då!!

Det ska bli skitkul att partaja, och nu har jag finslipat det sista på det tyska i pik med 8 skruv...

puss och kram

2009-01-30 @ 08:34:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0