Bröst!

Har precis kommit ifrån tv:n, som visade ett program som naglade mig fast riktigt ordentligt! Det handlade om bröstmjölk!!!!!
Man fick träffa kvinnor som såld mjölk till kliniker, men man fick också se mammor som ammade sina "stora" barn. Vad som är "stora" barn har vi alla olika uppfattningar om, men det va en mamma som hade en femåring som fortfarande ammade, och det tycker jag är ett stort barn!... Hon till och med ammade sin treåring samtidigt från det andra bröstet...
Vidare fick man se mammor som ammade någon annans barn, men även de som ammade varandras barn!! Helt enkelt avbröt de ammningen med sitt barn, och växlade med den andres!!!
En mamma som inte fått barn själv, men hade en surrogatmamma satt i tre månader inann barnet skulle komma, sex gånger om dagen (även på natten) och simmulerade brösten med en mjölkpump, för att få igång sin egen mjölkproduktion, och faktiskt fixade det! Hon kunde amma sitt barn som hon inte själv hade fött!

Det var till och med en vuxen man som drack bröstmjölk... Han påstod att det botade hans prostatacancer.. Prover som varit skyhöga, sjönk när han gjorde små smothis på någon kvinnas bröstmjölk.... Detta hade hjälpt honom i 8½ år nu..
Frågan jag ställer mig är: är inte detta konstigt?
Men egentligen, vad är det som är så konstigt? Små spädbarn är beroende av (ja, jag vet att det finns ersättning) bröstmjölken för att överleva, och vad, eller VEM är det som säger att man bara ska amma i sex månader (eller någon annan bestämd tid)?
Om nu bröstmjölk kan bota sjukdomar, skulle man verkligen säga "nej tack" och hoppas på det bästa?
lite udda program, men väldigt underhållande!
Något som är riktigt säkert, det är att vi ALLA ska vara rädd om våra bröst!
Puss och kram Lilla jag

Se hela bilden
                                                                       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0