En hjälpande hand!

Är precis hemkommen från dagens goda gärning! Stora han och Lilla jag har varit till de trevliga tjejerna på blodcentralen och gett lite plasma!
Det gör inte ont, man får en hälsodeklaration, det är fri dricka (!), och uppassning medan man är där, så detta är något jag kan rekomendera alla! Det är inte alls farligt, och efter några gånger blir det till en tradition. Det är väl som det är sagt: "En gång är ingen gång, två gånger är en gånggång" (eller skulle det vara: "två gånger är en vana?")
Härmed uppmanar jag ALLA att "dela med sig av sitt goda"  så ring till brudarna på centralen! 0550-86274.
 Annars kan man kolla in www.geblod.nu

Så här ser plasmamaskinen ut.
Här centrifugeras blodet så att man får ut plasman, så får man tillbaka det "röda" igen, så med andra ord ger man bara en liten del av det som finns i blodet! Prova vet´ja!

Puss och kram Lilla jag

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag försökte en gång, var där och tog alla prover och fyllde i en hälsodeklration, men dom sa att jag var så blodfattig så jag skulle behålla mina droppar och åka hem och äta paprika och leverpastej istället. Dom tom ringde mig efter några dagar och sa att dom ville skänka mig järntabletter... :-D



Men man kanske skulle göra ett nytt försök!

2009-01-15 @ 21:44:13
Postat av: A

...glömde skriva vem inlägget var ifrån...

2009-01-15 @ 21:44:50
URL: http://noplacelikehome.blogg.se/
Postat av: Agneta G

Vilken tur för världen att det finns sådana som stora han och lilla jag! Själv klarar jag knappt av ett kapillärt prov i fingret.....



Men som sagt.... man blir glad över att det finns människor som ni!

Kram

2009-01-16 @ 09:37:59
Postat av: Lilla jag

A:

Gör Du ett nytt försök, om Du vill. Ditt blodvärde kan ju ha ändrat sig, och varje liten droppe är välkommet!



Agneta G:

Alla gör vi det vi kan! Man ska absolut inte utsätta sig för onödigt obehag...

Puss och kram

2009-01-16 @ 13:55:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0