Jour?

Igår eftermidda  vid 15:30 ringde syrrans sambo O, och frågade om vi kunde komma och äta lite mat och dricka sprit (!). De hade nämligen bjudit hem lite folk, men ett par skulle utebli pga att en av de hade blivit sjuk, så vi fick rycka in som stand in, för de hade så himla mycket mat och sprit som då skulle gå till spillo...!
Vi tänkte båda två att det bara skulle bli en liten stund. Vi har nämligen, jag och min sambo (Stora han) varit ute rätt mycket på sistonne, och det har blivit lite för mycket av det goda...
Men det är klart att man "ställer upp" och kommer och äter lite..
För att vara helt säkra på att ingen alkohol skulle intas, tog vi bilen och jag tog på mig den tunga bördan (!) att köra... Men vad säger man när de bjuder på varmchoklad med päronCognac, och vispgrädde... Inte är det nej tack iallafall.. Efter det blev det lite vin, åsså lite till, åsså lite mer...
Maten var helt underbar, klyftpotatis, O:s utegrillade (!) fläskfilé med gorgonzolaostsås!!! Avslutningsvis bjöds det på vitchokladmuossé. Mums mums!
Efter ett tags konverserande kom vi på att vi skulle spela spel, och som vanligt blev det tjejerna mot killarna! Nu va det ju bara så att vi upptäckte att en av killarna, A var den största fuskaren i hela universum.. Han var värre än ett barn som till vilket pris som helst ska vinna. Men vi tjejer kom överens om att jag, som satt mitt emot honom, skulle "punktmarkera" honom, så det gick nog inte så bra det där med fuskandet, även om A försökte hela tiden...
Vi har utnämt honom till: "FUSKAR KUNGEN"!
Det kan inte finnas någon annan som arbetar så hårt för en tillfuskad poäng...
Det var en mycket trevlig kväll, och denna kväll som skulle bli "en stund" slutade inte förrän klockan 04:00, då taxin väntade på oss!!
Tack snälla syster yster och O, för en mycket trevlig kväll med många goda skrattade!
VI kan ha jouren när helst Ni vill!!?
Puss och kram Lilla jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0