Ny bil?

Det blev en liten sovmorron idag, men efter att frukosten intagits va det dags att hämta lilla Opelen plutt plutt (Lilla jags bil), som hade blivit kvar hos syster yster...
Vi bylsade på oss ordentligt, termometern visade på -16.4 grader.... Burrrr. 
Men som någon klok någon gång har kläckt: "Det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder", och man måste nog hålla med om att det är kloka ord, för det stämmer rätt bra!
Det var en strålande sol som mötte oss när vi öppnade dörren, och som sagt: -16,4 grader, som bet oss i kinderna!

När vi kom syster yster ringde vi på, men det var bara hon som va vaken (kl 12:00), de andra hade "lite" sovmorron... Vi ville inte störa, så vi tänkte ta bilen hem...
TROR NI DEN JÄVELN STARTA? Den hosta inte ens till när man vred om nyckeln... Men eftersom Lilla jag är en så förutseende person hade jag startkablar i Opelen, och med lite hjälp fick den starta vilket den ville eller inte....
Nu funderar jag på att stå och hänga på låset på någon av våra bilfirmor här i stan imorron... Eller om jag kanske skulle ta och bryta mig in och bara köra ut med en "färsking",  för då slipper jag nog betala...
Puss och kram Lilla jag



Så här fint är det utanför vårat vardagsrumsfönster, nu när det är lite snö och solen skiner!


Kommentarer
Postat av: A

Det är ju det jag säger, man ska egentligen inte ha bil... Men hoppas det löser sig!

Nu är det bara timmar kvar till 35 och jag känner nojan komma över mig som en hagelskur.... :-/

2009-01-04 @ 14:42:33
URL: http://noplacelikehome.blogg.se/
Postat av: Agneta

Hahaha..... startade inte Opelen plutt plutt???!!



Din pärla.... Hur ska det nu bli? ja, du får väl göra som du säger.... stå på dörren till nån bilfirma imorgon....

Ha det gott och hälsa stora han....:-)

2009-01-04 @ 15:06:48
Postat av: Tomas

Du kanske skulle hällt alkoholen i bilen istället så att den inte frös...? =)Kram på dej.

2009-01-04 @ 15:24:53
URL: http://syster4.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0