En helt förvirrad liten sjuksköterska.

Hej hopp, då va sötebrödsdagarna borta och förbi.. Har idag nämligen gjort första dagen som "helt ensam". Nu har inskolningen tagit slut, och man ska kunna....
Fast det där är ju inte sant egentligen... Det finns så många snälla och goa sköterskor på avdelningen att fråga, men man har inte längre någon bredvid sig som man kan fråga ALLT om.. Nu ska man vara en "pain in the as" hos de andra istället som har fullt upp med sitt...
Men tyvärr kommer det nog vara så här ett bra tag till, eftersom jag ALLTID kommer att fråga när jag inte vet eller är osäker...

Planen för tiden efter jobbet idag va:
¤ en snabb handling
¤ en snabb matlagningsstund
¤ en snabb ätning
¤ en snabb vattning av växthuset
för att jag sen skulle kunna måla HELA kvällen...
Men oj shit va det inte blev så...
Den snabba handlingen tog ca en timmer, eftersom det finns så många trevliga att prata med på vägen.
Matlagningen gick väl ganska fort, men ätningen blev framför den lokala tidningen, och fast att den är så tunn, tog det tid, men det kan bero på att jag läste fredagens oxå!
Vattningen gick väl hyfsat undan, MEN jag hittade en massa röda jordgubbar i lannet, så jag va ju tvungen att plocka dem!
Åh det där med målning, det kommer inte inträffa idag, med tanke på att jag hamnade framför denna burk, och kommer nog sen när strömmen tagit slut till den att sätta mig framför tv:n och kolla en film jag lånat från jobbet istället...
Jag får väl gå upp i "bra" tid imorron, så att jag hinner måla lite iallfall... Imorron gör jag kvällen och kommer att sova kvar i Karlstad, så då går det ju inte att måla. Måste ha en JÄVLIGT lång pensel om det skulle funka....
På torsdag kommmer Stora han hem, å då gäller det ju att de "sketnas brädjävlarna" är målade, för´annars får jag höra ett och annat....
Puss och kram Lilla jag

Kommentarer
Postat av: Rosinskan

*Shit av mycket du hinner ändå!! Helt impad och Store Han borde va jätte nöjd även fast inte bräderjä..inte är målade. Du är ju superduktig!!

Puss!

2009-07-06 @ 22:01:14
Postat av: Lilla jag

Rosinskan:

Det låter nog mer än va det är.... MEn tack ändå!

Puss och kram

2009-07-07 @ 10:53:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0