Skogsmulle.

På momangen efter att jag kom hem från jobbet, drog jag på mig mina fina röda gummistövlar och gav mig ut i skogen... Det va grönt, lite blött, tyst och lungt, och jag bara njöt!
 Sen "råkade" jag springa på en och annan sån där gul svamp: och eftersom jag ändå inte hade något annat för mig, plockade jag med dem hem. Av en ren tillfällighet hade jag visst med mig en korg, så jag kunde lägga dem där i...
Väl hemma va det lite "finrens" som gällde, det värsta var redan borttaget, åsså ner i grytan....
 Det spred sig en ljuvlig doft över Park 45, det vill jag lova!
Sparade lite förväld svamp, men tog undan svamp så jag kunde göra svampstuvning till varma mackor!
Precis innan mackorna var klara i ugnen ringe Fru M, och bjöd ner mig på mat, så jag tog med mina mackor som vi hade till förrätt!
F kom oxå förbi men han fick ingen macka (ärligt talat gillar han det inte), och hem kom jag inte förrän ca klockan 22:30

Imogon har jag en ledig dag, och hur gött ska det bli då da? Ganska skulle man kunna säga... Men som vanligt när man har en ledig dag, brukar det inte bli så ledig... Det finns ju alltid att göra, och med tanke på att jag inte har målat en endaste liten brädlapp på det senaste deceniet så är det nog VÄLDIGT bra om jag gör det imorron...
 Ja ja, vi får väl se hur det blir.... "Den som lever får se"..
Puss och kram Lilla jag

Kommentarer
Postat av: A

Det ser fantastiskt gott ut! Jag har aldrig ploackat svamp men lilla J tycker att vi ska ge oss ut i skogen nån dag, så kanske kan det bli varma mackor med svampstuvning på även på Irisdal! :-)

2009-07-23 @ 20:49:33
URL: http://noplacelikehome.blogg.se/
Postat av: Lilla jag

A:

Jag kan varmt rekommendera att ta sig ut i skogen. Lungt, fridfullt och tyst! Å sen när man får göra varma mackor med egen plockad svamp lite senare är inte så dum det helle...

Puss coh kram

2009-07-27 @ 23:06:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0