Trädgårdesmästare - ingen inkomst

Om jag skulle ta jobb som trädgårdsmästare skulle vi inte kunna ha huset, gå på bio, dricka alkohol åka båt/bil göra något roligt över huvud taget eller äta mat varje dag.
Har idag slagits med våran häck som vätter ut mot gatan och ja, man kan väl inte påstå att den numera är så snygg...
Kanske tog jag och kapade häcken lite för långt ner, (på endel ställen) för det sticker typ ut endast några grenar lite här och där, fast de löv som finns är från de grenar som jag inte har hunnit klippa....
Ja, hunnit, precis rätt.
Jag HANN inte, innan jag tydligen klippte av sladden.... Kanske inte helt av då da, men ett litet jack iallafall, så pass stort att häcksaxen inte funkar längre....
Proppar poppade, och det var ett smärre konstverk att hitta vilka proppar det va som poppade. Men det var "bara" (!) tre som fick bytas... Och tillslut hittade jag vilka... Det skulle vara en 10 ampair (tror jag det heter) propp som skulle pluggas in, men det fanns bara sex ampairare, så jag får väl se vad som händer...
Tänk va tokigt det kan bli....
Puss och kram Lilla jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0