Badat!

Idag har knubbsälen Lilla jag rullat överbord, och blivit blöt över hela kroppen! Men jag var tvungan att övertala mig själ väldigt grundligt, och länge innan det skedde... För att det sista skulle till, alltså för att få mig själv i plurret, körde jag en gammal klassiker: "ett två tre, på det fjärde ska det ske, på det femte gäller det, på det sjätte smäller det".. Åsså va hon i!
Måste nog erkänna att det var ganska skönt i det ljupa blå, men ganska blött faktiskt...

För första gången i mitt lilla liv, har jag sett den kvinna som Picasso gjort i och med statyn i skärgården. Jag talade med Stora han om det, och vi såg samma sak, fast på olika sätt.. Det jag fick till hår, hade han till mun, näsa och haka, det han fick till hår, tyckte jag i min tur att det var näsa... Ja tänk va konstigt det kan bli!
 (det mörka med ränder är "mitt" hår, och Stora hans nästa, mun och haka) 

Avslutade våran lilla båttut med en mjukglass ute på kafeét, med H. Han ringde och undrade om vi va lite sugna på en fika, och kan man säga nej till lite svalkande glass?! NEJ!!

Nu är det grillat som gäller, och jag har precis gjort en JÄTTE god Tzatziki, mums mums!
Puss och kram Lilla jag

Kommentarer
Postat av: Rosinskan

Åhh vilken härlig dag ni haft!!!

Snart får ni komma puttrande till Mariestad för vi kommer att vara där mycket!

Puss på dig vännen!

2009-06-29 @ 20:44:24
Postat av: A

Man blir blöt av att bada, tror det är vitsen.... :-) Jag har semester nu, känns väldigt välplanerat, och jag badar varje dag! Underbart!!



Ha det gott kompis! Kramar

2009-06-30 @ 18:10:50
URL: http://noplacelikehome.blogg.se/
Postat av: Lilla jag

Rosinskan:

Tror kanske inte att vi kommer med båten, vi är nog inte tillräckligt styva på "sjönnen" än, men vad jag vet finns det bilväg dit fortfarande, eller?!



A:

Jag tror inte jag vill prata med Dig...

Jo förresten. Ha en UNDERBAR smester och simma lungt!



Puss och kram

2009-06-30 @ 22:04:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0