Fackförbund och försäkringsbolag

Nu när man har bytt yrke måste man självklart byta fackförbund, och gör man det måste man byta försäkringsbolag...
Eftersom jag var med i Handelsanställdas fackförbund förut när jag jobbade i affär, så måste jag byta fack till vårdförbundet nu när jag bytt jobb.
Det som var bra i handels var att det ingick en villaförsäkring i medlemsavgiften, men nu när jag ska byta måste jag hitta något annat försäkringbolag.
Man kan ju knappast säga att det är brist på försäkringsbolag, och det tråkiga och mycket mödosamma arbetet med att kolla upp priser och erbjuddanden tar så HIMLA lång tid.
Jag har försökt kolla på nätet, och även räkna ut där vad våran försäkring skulle konsta hos olika bolag, men varför är det så krångligt? Det slutade faktiskt med att jag fick ringa ändå...

Sen är det ju helt otroligt att det kan skilja så in i bängen mycket hos de olika bolagen. Vi vill ju försäkra samma saker, men det kan skilja nästa 1000:- spänn.. Det är ju om året, så om man slår ut det per dag eller per månad, så blir det ju inte så blodigt, men ändå...

Nu har jag inte tid med detta längre, nu ska jag plcoak undan lite, och sen ska jag bege mig till Karlstad för ett nytt arbetspass!
Puss coh kram Lilla jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0