Fint väder, lunch och biljävul...

Oj vilket väder det har varit idag! Och jag har tillbringat den inne...
 
Det är liksom en del att göra till på fredag, och det är lika bra att börja med det redan idag. Det började med lite städning, och sen en lunch hos systeryster. Hon bjöd på lunchkorv i ugn med ostsås och grönsaksbädd, och potatismos! Mums mums.

 När jag skulle åka ifrån systeryster startade inte biljävulen... Tydligen är det så att när solen skiner på den svarat "låda" som man sätter i nyckeln i för att starta, så blir det för varmt och bilen just inte startar... Jag gick in till syrran och hämtade två isbitar så jag kunde kyla nyckeln, men den va svårflörtad lilla Opelen plutt plutt... Till slut ringe jag pappa, och han lovade komma, men jag pillade in en lite isbit i nyckelhålet och då startade den så fint så fint.
Väl hemma kom jag på att jag skulle till Systemet för att inhandla lite öl och annat smått och gott, så det gjorde jag.
Väl när inköpen på "glasbutiken" va klar lassa jag den "goa spriten" och skulle köra därifrån, och vad händer. BILJÄVELN STARTAR INTE, igen.    
Tillbaka in till svärmora och hon erbjuder en isklamp, för några isbitar fanns inte på Systemet, men jag hade nog suttit där ännu om jag skulle vänta tills "temperaturen" gått ner i "låslådan" med hjälp av klampen.
Vi mudddrade frysen i personalrummet på isskrap (de borde verkligen frosta av frysen, men ingen är gladare än jag att de inte gjort det) för med lite isskrap i låset så startade den så fint så fint... Konstigt...

Så va det dags för minipizzabak vid hemkomst, och det stod i receptet att det skulle bli ca 20, så jag gjorde tredubbel sats, men jag tog nog ut så små, för det blev väl mins 160 stycken (kanske inte men ändå).
Två västerbottenpajer blev det oxå!

Klockan 18:00 Skulle jag hämta upp fru M och Fru E, för vi skulle cykla upp till Haga koloniområde för att ha en teadate!
Vi va ganska många hos K, och det va mycket trevligt! Jag la till och med fram en lite önskan, att det skulle bli till en tradition att ha "avslutning" på Haga, för det va verkligen ett trevligt område att fika och "strosa" runt i!

När jag kom hem, va det vattning som gällde, så att inte de små fina blommorna går och dör, för då blir inte Stora han glad inte... Då skulle jag nog få ganska många bannor tror jag!

Nu ska jag sova en stund, för att fortsätta min städning imorronbitti!
Sov gott!
 Puss och kram Lilla jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0