Jag kan konstatera....

Idag har jag haft mormor S här på besök! Först fikade vi med lite svampsoppa å sen la vi över bilder som var tagna på min examensdag från hennes kamera till min dator!
När jag gjorde svampsoppan blev den lite lös, så jag skulle reda av den, och tog våran "braiga" blanda-rednings-burk (upperwere), fyllde med mjöl och sen med vatten.

Sen satt jag igång att skaka! .....
Nu va det ju bara så att tydligen var det varmt, eller ljummet vatten som fylldes på, och medan jag skakar som allra bäst, säger det PANG, och jag har mjölvatten i halva köket.... För den som inte vet, kan jag berätta, att med ljummet vatten sväller mjölet, och det som är i en burk med lock till får liksom inte plats....
Det va bara till att ta fram moppen och skura golvet, försöka torka upp geggan som fanns på bänk, spis, spislucka, kakel, stol, bord, tapet, diskmaskin och fönsterkarm... Inte så himla lätt när den sista disktrasan på Park 45 är kastad, och det är med papper som jag ska försöka få upp kletet med....

Mormor S som hälsade på idag, hon är 78 år (jag vet: man pratar inte om en dams ålder) och hon är så himla mysig.. Man kan lungt säga att hon är ett levande exempel på mitt favvo motto: "Se möjligheter, inte hinder".
Hon berättade för mig att hon ska på kurs nästa vecka, fotokurs! Och hon såg verkligen fram emot detta!
Hon anmälde sig på kursen någon gång i våras, och att den sedan är "utom socknes" det va ju bara kul, "för då får man sova över och lära känna nytt folk"!


Eftersom jag inga disktrasor hade, tänkte jag mig till affären efter att mormor S åkt, för att inhandla dessa trasor, för att kunna torka upp allt kladd. Men jag kom inte längre än till Fam M, åsså fick jag ett paket där, så slapp jag det hela med handlingen!                 

För ett litet tag sedan blev himlen alldelse mörkt mörkt blå, och jag var säker på att det skulle komma lite regn, och förmodligen lite åska, men det har bara blåst en skön vind, det har liksom inte blivit något mer det hela...
                                       

Klockan börjar ticka på, och det är bäst att hoppa i "lopplådan", eftersom morgondagen kommer alldeles för fort, och jag ska åka iväg till 12:an igen...     (ha ha sån här säng ska jag önska mig!!!)

Så med detta kan jag lungt konstantera:
1. Mjöl och varmt vatten går inte ihop, iallfall om man inte vill göra en storstädning
2. Livet börjar vid 78, eller ja, kanske inte börjar, men det är iallafall INTE slut då!
3. Jag har världens bästa vänner nere på Linné, som bistår med ALLT!
4. Jag är ingen väderguru.
5. Man måste alltid gå och lägga sig när man har som roligst... 

Puss och kram Lilla jag

Kommentarer
Postat av: Fru M

Fyyy vad den sängen såg hemsk ut.....Kycklingen är hämtad i Kga och ligger i våran frys. Ha en bra dag bästis, puss

2009-07-02 @ 14:13:58
Postat av: Lilla jag

Fru M:

Den va ju jätte fin!!!!! Tack för leveransen!

Puss på Dig bästis!

Puss och kram

2009-07-04 @ 12:45:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0