Önskar....

.....Att jag tyckte det va roligt att ligga med röva i vädret och rensa ogräs...


Har precis kommit in från en liten nätt stund på ca två timmar då jag har ägnat mig åt just detta: rensa ogräs....
Hela potätlandet va fullt i små gröna "bladjävlar", och jag bara insåg att de kommer att växa sig störra än själva potatisblasten och lökstjälkarna om jag inte tar tag i detta....
Å sen kan jag nog inte skryta med att det blev så värst bra, och noga, men det är iallafall färre gröna växter nu än för två timmar sedan.... De vi köpte huset av, om de fick se våran (det är faktiskt VÅRAN nu) trädgård skulle de gråta blod... De va sånna där som va så där som jag önskade, eller så ville de ha fri passage åt fisarna när de stod på alla fyra i lannet... Jag tror att de rensade jämt, med tanke på kort vi sett från "deras" tid...
Men en, det är nya tider nu, och nu får det växa lite här och där!

För övrigt är det ju helt underbart med lite sol efter några år, nej jag menar, några veckor med regn!
 Puss och kram Lilla jag

Kommentarer
Postat av: Britta Den Osnygga

Säg grattis, vi har köpt hus idag!

2009-06-16 @ 22:36:40
Postat av: Lilla jag

GRATTIS GRATTIS GRATTIS! Va roligt! Va glad jag blir!!!

När får jag komma?

puss och kram

2009-06-17 @ 19:40:58
Postat av: syrran

Hello!

Nu kommer vi snart allt är fixat förutom korven som jag fixar hos dig tänkte jag.Jag ska nog lägga mig och sova middag idag när jag ska ut och jobba natt.Men innan jobbet kommer vi till dig och äter mat.Igår när jag jobbade så jobbade jag med en sur tant hon gillade inte vikarier de kan inte något sa hon. usch vilken tant.Gå i pension kärring.Syns snart. Kramar från syrran

2009-06-19 @ 10:34:40
Postat av: Lilla jag

Syrran:

Det blir trevligt att Ni kommer, välkomna!

Kan Du inte "råka" sträcka ut ett ben när surtanten går förbi, så blir hon sjukskriven en LÅÅÅÅÅNG tid framöver? Prova vet´ja!

Puss och kram

2009-06-19 @ 11:38:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0