Sammanfattning

Nu va det att ett himla bra tag sedan jag skrev något här, och ska nu försöka göra en lite sammanfattning av mina senaste dagar!

Torsdag:
Jag jobbade ju kväll, och sov över hos snälla Å, som alltid har en plats över för mig när helst jag behöver. Det tackar jag för!

Fredag:
Det var mogon/dagpasset som gällde, och vi hade det hur lungt som helst..... Fram till klckan 14 vill säga.... Då "rammlade" det in en massa barn, och ett stort kaos och stor förvirring (hos mig) uppstod.
 Rapporten som ska ges klockan 13:30, blev inte förrän klockan 15, och det va ju självklart att man fick jobba över. Typiskt att det måste hända på en fredag, när man BARA vill hem till Stora han, som jag inte hade sett sedan söndagkväll...
Stora han bjöd ut mig på resaturang, och vi provade mongoliskt. För den som inte vet, kan jag berätta att man går och plockar till sig det man vill ha, å sen går man till kockan som steker på maten!
Det var jättegott, och det va skönt att bli bortskämd med att inte behöva laga mat!

Lördag:
Vaknade lagomt till frukost till melodikrysset. Men eftersom vi inte fixade allt från början, gav vi upp, och gick ut och grejade med ballen istället..
Jag fick aggera målarmästare, och som vanligt va jag oxå den som höll i och höll med!
På kvällen blev vi nerbjudna till Fam M, och där fick vi den godaste mat jag ätit sedan sist (!). Det va en kyckling gratäng med bacon och champinjoner - mums mums!

Söndag:
Vaknade till liv cirka samma tid som igår, men utan melodikryss, och sen fortsattes det på vårat projekt!
Efter avslutad dag hade ballen fått alla skjutfönster och dörrar på plats och vi hade hjälp av H och F med att lägga mattan där den ska vara. Mest va det väl H som jobbade, medans vi andra stod och tjötade.....

Efter detta va det rensning av alla tusen miljoner saker på gården som gällde, åsså ut i skärgården för att räkan på jobb åt Stora han...
Vi avslutade dagen med att åka till affären för att handla till vårt ekande kylskåp!

Nu snart ska vi prova att scanna för första gången, och det ska bli en ren fröjd (eller inte) att få ett totalt spel på att apparaten inte funkar (för inte är det så att det är Lilla jag som gör fel inte)...

Ja det skulle man väl kunna säga att det är vad som hänt i helegn!
Det har varit en bra helg, och nu  äntligen ser Lilla jag ett slut på byggerit på ballen (även om det är MYCKET kvar!)
Imorron är det jobb igen som gäller, fast bara en kort dag. Ska ha teknikdag, och få lära oss om medicinsk apparatur mellan 8-14. 
Sen ska jag väl hem och greja i trädgården...
Måste gräva för mina hallonbuskar jag fick på min examensdag. Vi hade ju sett ut ett JÄTTE bra ställe (jag skulle inte behöva gräva), men så va Stora han hem till min svärmor, och då blev de planerna grusade....

Puss och kram Lilla jag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0