SJUKSKÖTERSKA!!!

Idag har jag jobbat första dagen som SJUKSKÖTERSKA!
Det var ingen som va tvungen att släppa in mig i medicinrummet (har nu eget passerkort), ingen som behövde kontrollera den tilltänkta dosen eller dubbel signera medicinen.
Först gången jag öppnade till medicinrummet hade jag nog världens största leende på läpparna, tur att ingen såg mig...
                                         
Första gången jag skulle presentera mig för en patient fick jag tänka till hur jag skulle presentera mig. " Linda, sjuksköterska" inte "Linda, sköterskestudent"....
Det känns jätte konstigt, men otroligt bra...

Det är nog en himla tur att jag har varit på avdelning 12 i fem veckor innan på praktik, för även nu måste jag fråga en massa, och det skulle väl förmodligen blivit ännu mer "tjöt" om man va helt ny på bygget...
Det har varit en jättebra dag, forsätter det så här, kommer det bli en MYCKET bra sommar på 12:an.
Puss och kram Lilla jag

Kommentarer
Postat av: Rosinskan

Jag får oxå ett stort leende på läpparna, snacka om att det är stort!!!! Du är så duktig vännen!!!

Såg bilder på oss på facebook....shit va snygga vi är!!

Kram>3

2009-06-09 @ 22:51:49
Postat av: Lilla jag

Tack tack, visst har jag kämpat, men det har faktiskt inte varit övermäktigt...

Snygg och snygg, tala för Dig själv Du!!!

Puss och kram Lilla jag

2009-06-10 @ 10:51:53
Postat av: Britta Den Osnygga

Jag vidhåller det jag har sagt innan, Du kommer att bli/är världens bästa barnsköterska!

Skumt att titulera sig sjuksköterska, själv känner jag mig som en stor bluff när jag gör det.

Tänk att vi äntligen är klara, jag har inte riktigt fattat det än..

Hörs!! Puss och kram

2009-06-10 @ 14:46:52
Postat av: syrran

Bra jobbat syrran!!!Jag är stolt över dig.Jag ska komma med pengar till dig som du har fått lägga ut för alla presenter och blommor. men jag har lite mycke nu så jag kommer nog i helgen om det är okej. Kramar från dín stora syster.

2009-06-10 @ 15:33:33
Postat av: Lilla jag

Britta den osnygga:

Tack för det! Känns inte så när barnsköterskorna (undersköterskor) skäller på mig... Och Du, Du ABSOLUT ingen bluff, DU ÄR SJUKSKÖTERSKA NU!!!

Det känns tryggt att veta att Du tar hand om mig om jag kommer akut...



Syrran:

Tack tack. Du skulle bara veta vad stolt jag är över DIG som redan gjort ett år på KAU! Kämpa på!



puss och kram

2009-06-10 @ 22:48:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0