Ledig dag.

En liten sovmorron, några sidor i senaste Harry potter boken och en lite frukost. Så startade jag min dag! Idag är jag ledig från praktiken och det är gött faktiskt!
Fast att vi har praktik så har vi jobba att göra för att kunna presentera något på våra små seminarium. Just nu har jag valt att jobba med ett seminarieämne som handlar om Palliativ vård och vård i slutskedet. Palliativ vård innebär att man inte längre kan bota sjukdomen, men man behandlar de symtom som uppstår. Detta görs för att patietnen skall uppnå den bästa livskvaliteten. Det är ett intressant ämne, men oxå väldigt svårt..

Vid lunch åkte Stora han och jag över till karlstad, jag för att gå på intervju och Stora han för att handla lite.

Jag anser nog att intervjun gick bra. Jag fick berättade om mig själv, och det jag sa känner jag att jag kunde stå för. Jag anser att jag skötte mig bra! De berättade om onkologavdelningen (canceravdelning) och det  verkade vara en trevlig avdelning. De lovade att höra av sig ganska snart, men jag skulle få till på onsdag och bestämma mig!

Några timmar på eftermiddan/kvällen tillbringade jag hos systeryster, och vi kollade hennes gigantiska jobb hon har gjort. De har själva fått valt på universitetet att fördjupa sig in något ämne, och systeryster har valt att gräva i ämnet: "barn till alkoholmissbrukar och om Maskrosbarn"
Det var väldigt intressant att läsa hennes jobb, och hon har verkligen lagt ner mycket tid och ork på det, men det har blivit bra oxå!
Hejja Dig!
 Puss och Kram Lilla jag

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tjena!!

Har all tro på att jobbet på onkologi avd är ditt i sommar!!!!

Klart att det gick bra!!!

Du har väl fått jobbet, tills du är motbevisad?? :-) :-) ..... Eller???!!!!

Säger ett stort grattis redan nu!!!!

Hälsa stora han och ha det så gott!!!

Kramiz....

2009-03-18 @ 22:21:15
Postat av: Agneta G

Blir tokig på detta.....!!!

Skrev ju i namnet.... Ja ja ja .... det var iallafall jag som skrev nyss.....:-)

2009-03-18 @ 22:22:40
Postat av: Tomas

Jag jobbar på onkologen från 20 maj till första dagarna i augusti...

2009-03-19 @ 11:33:09
URL: http://syster4.blogg.se/
Postat av: Lilla jag

Agneta G:

Klart jag har jobbet tills jag är motbevisad! Får väl se hur det går med allt annat...

Tomas:

Så då blir vi jobbar kompisar isåfall då! Oj oj oj vad jag ska köra med dig!! ha ha ha!

Puss och kram Lilla jag

2009-03-19 @ 21:25:17
Postat av: Tomas

Både du och jag vet ju att du kommer komma till mej med frågor hela tiden.... :-)

2009-03-20 @ 09:19:55
URL: http://syster4.blogg.se/
Postat av: Lilla jag

Tomas:

Mmmm det är väl så!

Puss och kram

2009-03-20 @ 15:45:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0