Barndagvården

Idag gjorde jag ett "inhopp" på barndagvården i Karlstad. Jag visste om en ungdom som skulle komma till barndagvården, och jag hade lovat att komma och säga hej, men eftersom min handledare va sjuk fick jag förslag om att tillbringa min dag en trappa ner och det funkade även för de som jobbar där!

Väl hemma va jag med F och handlade 2 tum 4, och sen va det måleri och "uppsågning" som gällde.
 De gamla delarna från den förra ballen låg lite utspritt på gården, så jag lånade F:s kärra, åsså kunde jag såga upp plank och annat trä till lagoma bitar, så det är bara att åka iväg och tömma på fredag! Gud va bra!

Imorron har jag något som kallas "bedside". Då har jag hand om en patient och sköter den patienten och allt runt omkring i tre timmar. En sjuksköterska är med mig hela tiden och kollar vad jag gör och hur jag gör det
Efter det får jag lämna rapport till min kliniska adjunkt (= lärare på universitetet) och förhoppnigsvis har jag efter det fått godkänt! Så på måndag har jag mitt sista eminarium, å sen är det klart! Förutom min praktik alltså...

Nu måste jag nanna en stund så att jag är pigg och allert för imorron!
Puss och kram Lilla jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0