En härlig söndag.

Vid frukost knackade det på våran balledörr, och Mr O kom för att kolla vårat projekt! Han satte sig ner och tog en kopp, mycket trevigt, mycket trevligt!
Måste bara berömma honom, han har gått ner en HIMLA massa kilon, börjat springa och äter bara sånt man ska äta, han är SÅ duktig.

            

Bygget fortsatte, mest va det jag som greja (!), eftersom Stora han va tvungen att åka iväg för att köpa "2 tum 4", och hamnade på Koop forum, grannarna och hos hans mor för att hämta dessa, men kom hem utan plank.. Men det tog en himla massa tid, att inte hämta något !...Jag hann måla några stolpar under tiden.

När vi står som bäst och jobbar kom familjen G förbi. Två barn sprang hit och dit på gården, och fick förmaningar av mor och far, så att de inte skulle skada sig på Parks byggarbetsplats. Tyvärr inföll en liten mindre katastrof ändå.. Killen i familjen tog trappan upp till våran balle, men han gick på fel sida, så trappsteget välte.. Han fick ett skruppsår på benet, och höll på att dö, eftersom det kom lite blod, och "han hatar att se blod". Men vi satte på ett plåster,
 så det blev väl något bättre, men de beslöt att ta sig ifrån "krigszonen" på Park 45 och stuvade in hela familjen i bilen och åkte vidare till lite mer barnvänliga miljöer..

Fru M kom lagomt till våran midda, men hon va svårflörtad så vi fick äta själva, medan hon tittade på.
Det dröjde inte förrän ett tutande bröt ut på gatan och där var Mr O med mosters diamant, på mosters guldklimps Eu moppe! De va ut och börnade lite!
Efter maten åkte fru M och jag ut till vår underbara skärgård och avnjöt en glass i skärgården, och den måste ha varit ganska stor, för vi va nog borta va 1½ timme eller något sådant!

                                                       
Kvällen avnjuts med en ny Wallander film, och efter den lite pastasallad från gårdagen som fru M hade med sig hit. Vid nio hade hon fått nog av mig, och åkte hem och nu är det lite slötittande på tv, samtidigt som summeringen av denna dag sker!
Solen har varit framme mestadelen av dagen, det har varit ganska varmt, och jag har ätit glass! FINT!
Puss och kram Lilla jag

Kommentarer
Postat av: Rosinskan

Åh eran skärgård ja....det var längesen vi satt där på en picknick filt och pimplade vin...kommer du ihåg?! stort leende

Puss på dig vännen!

2009-05-18 @ 21:42:51
Postat av: Lilla jag

Rosinskan:

Vilken av gångerna?!!!

Puss och kram

2009-05-19 @ 21:56:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0