Sovmorron!

Gud va gött det är med sovmorron, eller?
När man väl har en sovmorron så GÅR det inte att sova.. Jo, ja, det är klart, visst går det att sova, men bara till tidíg morron...

Varför kan man inte ligga och sova fram till sissådär klockan 10:30, som va standard i "mina ungdomens dagar"? Det var mer en regel än ett undantag att klockan hann och bli runt 10:30 innan de små blå skulle slås upp..

Men det kanske ändå är sant, det som sägs, att ju äldre man blir, dessto mindre sömn behöver man?
Eller så har det kanske har en rimmlig förklaring trots allt..
När man kommer upp i åldern (hmmmm?) har man fler saker man måste göra, och skulle man ligga och sova till sent, så skulle man inte hinna med det som ska uträttas, därför vaknar man tidigt..
Men man kanske inte behöver vakna så tidigt som halv sju, för vilken granne uppskattar att man drar igång gräsklipparn då?

Nu ska jag iallfall "örsla" mig upp ur sängen, klockan är ju snart 9:30, för att inta frulle, och sen ska jag gå ner på stan för att kolla hur Stora han sköter sina åtaganden vid "lusaskens motordag"!!
Puss och kram Lilla jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0