Uj uj uj!

Idag har jag haft eld i baken!

Började dagen med en lätt frulle.
Hoppade i Stora hans gröna arbetsbyxor som har blivit mina, och stack ner till bensinpumpen för att dels fylla Opelen plutt plutt, och dels för att fylla extradunken, så att jag vid hemkomst kunde klippa gräset...

Eftersom min pappi har varit snäll och kollat på våran Klippo gräsklippare för 100 :e gången, så funkar den nu perfekt! Vi va lite trötta på Klippon förra säsongen, eftersom den inte gick som den skulle och NÄR vi ville, så vi köpte en ny gräsklippare, men den är absolut inte lika behändig som Klippon... Är nog ganska säker på att Stigan kommer att få stå längst in i lilla redskapsboden, och skämmas, för, ja inte vet jag. Jag gillar iallfall Klippon bäst!

                                            vs    

Opelen plutt plutt har åkt omkring och blivit skitig, så medan jag var och tankade köpte jag med tvättsvampar, så han fick sig en omgång, och är nu så FIN så fin!
Medan man ändå är i gång, tog jag hand om impulsen, ursäkta, Ådin, samtidigt, (Stora hans bil) och jag tror att den blev bra den med!
Fast emellan biltvättarna hängde jag ut en tvättmaskin. Ja inte hela maskinen kanske, men innehållet liksom!

Eftersom vi har rivit våran balle, va där ett stort plasttak som låg över halva gräsmattan, så med en sån där skruvmaskin i näven blev den till flera delar, och några plank!

Nu har jag precis ätit en tallrik med youghurt, så att jag orkar med att fräsa lannet, så att vi kan få ner potäterna, så att vi någon gång detta år kan gå ut och hämta egenodlat!
Brukar oxå sätta två hinkar med potäter, och ställa in i växthuset, så att det går lite fortare, och ska nog göra så i år oxå!

Nej nu får jag inte sitta här längre, rasten är slut, dags att jobba på!
Puss coh kram Lilla jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0