Gårdagen!

Vi hann inte ens slå upp de små blå innan det ringde på dörren... Det va H som stod på vår trapp.
Han käkade frulle med oss, och precis när han skulle åka, hade vi besök av tre cyklande tjejer.  E (6 år tror jag) och I (8 år tror jag) hade cyklat hit med sin mamma E ända nere från en lite bortanför Södermalmsskolan... Jag är mäkta impad av dessa små cyklister faktiskt!
Det blev en fika, och några grodor (vi serverades plastgrodor på tallrikar av E och I) innan de tampade hemöver!
Tänk va roligt det är med spontana påhälsningar, man blir så glad när det kommer vänner så där helt "ohappandes"
                  


Oj vilket trevigt kallas vi var på igår! Vi blev bjudna på pizzabuffé, tårta, bullar och kakor!
Men det bästa av allt va att kalaset resulterade i en blå hårslinga i mitt hår, och en jättefin målad svensk flagga på min vänstra överarm!

    
Och jag måste ju skryta över det, eftersom det inte va alla som fick slinga och flagga....
Det är alltid lika roligt att träffa familjen N-B och jag är så glad som har dessa goa vänner!

Vid hemkost  hjälpte jag pappa att skriva lite fakta om en av hand motorcyklar, för idag är det "lusaskens motordag" här på stan, och då ska han vara med och ställa ut!
Vi hade inget större projekt på G på kvällen, men vi tog en sväng förbi V och R, och självklart bjöd dom in oss på en kopp tea/kaffe, bullar, köttbullar och lite melon!
Vi satt och tjötade och natten kom först vid 00:30 på Park 45!
Puss och kram Lilla jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0