Årets sista?

Igår gjorde vi förmodligen våran sista båttur för året.
Det va en fin härlig dag igår, och när Stora han kom hem, hann han knappt koka kaffe innan vi gav oss ut till skärgården för att puttra utåt havs en stund. H hämta vi upp i bara farten, så han fick aggera andrastyrman.
Efter lite småputtrande ut ur skärgården storfräste vi ut över Vänerhavet i full fart.
"Älskling det luktar bränt"
 "Ingen fara".
 Efter 30 sekunder:
"Det ryker väldigt"
ytterliggare 10 sekunder senare:
 "VÄLDIGT MYCKET"...

Ops, oj då, en gummiring eller packninge, eller iallfall något av gummi hade bränts sönder...


Vi stängde av, och låg och drev en stund så nerverna fick kylas ner (!) med hjälp av en kopp kaffe och en hembakad sockerkaka! Tänk va lite hemmagjort fika kan åstadkomma...
Sen fick vi puttra hemöver, VÄLDIGT sakta, eftersom "Grynet" tog in vatten, så länspumpen fick dras igång med jämna mellanrum...
Spännande det kan vara att vara ut på de sju haven...
Puss och kram Lilla jag

Kommentarer
Postat av: Braun

Vad härligt det låter,och spännande men lite rök.Tur att ni kom hem safe.Min gubbe är på elmia mässa och så jobbar jag i möra,ringer dej/Kram på er!

2009-09-11 @ 19:12:27
Postat av: Lilla jag

Braun:

Det va det.... INTE.... Ring mig Du, det "bi ba" det!

Puss coh kram

2009-09-11 @ 19:55:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0