En hel bunt med gubbar..

Igår följde jag och systeryster med pappsen ner till Mariestad, och till Mariestads motorstadio för att träffa en hel bunt med gubbar... Det är nämligen så att min pappa anordnar en "oldboys" träff, då det kommer tokar från hela Sverige olika dela (å en från Danmark å två från Norge) och har med sig sina speedwayhojar. Sen kör de så det ryker.  Det gasas, sladdas och körs hejvilt så att gruset sprutar!

Åldern är allt mellan 40+ upp till 75 år, och när hjälmen kommer på och startgrinden går upp så växer hornen ut, och det blir värsta tävlingen.

På förmiddagen får alla köra som vill, tre åt gången. På eftermiddagen ska två och två köra tre varv, med start och mål och de blir klockade. Sen nästa gång de kör, är det fortfarande samma antal varv som gäller, men det trixiga med det hela, är att de ska köra på samma tid som heatet innan...

Systeryster och jag var med ner för att aggera sjukvårdare om något skulle hända, men alla skötte sig bra, och inte en enda utryckning behövde göras, phu!!

Det var en mycket angenäm dag, och jag hoppas att vi får vara med nästa år oxå!
Puss och kram Lilla jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0