Paj...

Dagen idag innehåller ledighet från 12:an, och skall innehålla en "pajkväll" i "goda vänners lag"!
Det är sex tjejer som kommer vid sjusnåret och allt är klappat och klart, FÖRUTOM att pajen som skulle vara färdig för 20 minuter sedan INTE är det... Om det nu skulle vara så att det bara va en paj som skulle bli färdig hade det inte varit något större problem, men nu är det så att det är en till paj som väntar på att få äntra ugnen...
                                      
                                                         
Det är himla bra att  det kommer lite folk hit ibland, för det är först då som det händer något här i hemmet. Idag har jag äntligen fått tummen ur och städat lite... Visst, det händer att snabeldragaren kommer fram bortibland, men idag har jag även torkat lite här och där, och toan är mer eller mindre klinisk...
                                      
Har försökt att fixa lite med papper för att kunna söka Norsk sjuksköterskelegitimation, men det är inte det lättaste...
Kom ner med papperna utskrivna/kopierade till Försäkringskassan, och vad säger tanten då? " Men vi måste ju skriva ut dem för att se att det är kopior på orginalet". " Ja det finns på nätet att hämta (Mina fina (!) betyg)" " ja men vi kommer inte ut på alla sidor" "JA MEN HUR GÖR VI DÅ DA?""
Men det löste sig, jag fick gå ut på arbetsförmultningens (!) dator och så fick tanten jämföra papperen med det som stod på skärmen...
Tänk att det ska vara så JÄVLA svårt...            

                                         
Nej nu så måste jag klä om, det är långklänning som gä'ller vid sånna här fina "nobelmiddagar" som stundar! (undrar om jag ska ta min rosa, eller den gröna, eller den svarta, eller den vita eller.....)
Tjingeling!


Puss och kram Lilla jag

Kommentarer
Postat av: Rosinskan

Hoppas pajkvällen var lyckad.....synd att jag inte bor i närheten så att jag kunde dimpit in på ett litet smakprov;)

Puss på dig hjärtat!

2009-09-10 @ 21:28:00
Postat av: Lilla jag

Rosinskan:

Du är alltid välkommen, det vet Du va?

Puss coh kram Lilla jag

2009-09-11 @ 09:45:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0