God mat och besök!

Det var mycket god mat som serverades hos fru M i lördags! Avocadopaj, lassagne med tomat och sån där blåsvart grönsak som ser ut som en avlång ballong... Efterrätten var en schweizernötpaj/kaka med (självklart) hemlagad citron-blåbär-hallon- (tror jag) glass!
Hon som satt bredvid mig åt inte upp hela sin bit, och jag sneglade MÅNGA gånger på den, den liksom skrek: "ta mig, ät upp mig". Men är man på fint kalas kan man ju inte bara sänga sig över andras mat.. (ja det är sant, Lilla jag har faktiskt också spärrar (ibland))...

Idag, lite senare frampå eftermiddagen kommer moder ner från Lapphelvetet (hon bor i Söderhamn!). Hon ska hussera här hos mig i ca en vecka. Vi får väl se om det blir som det brukar, att hon ska hit och dit, och träffa den och den. Man brukar inte se henne så mycket när hon är här. Men det kanske blir annorlunda nu när Lilla jag går hemma hela dagarna..
Vi ska väl ut på någon lite shoppingtur, förmodligen till Karstad! Och på onsdag får vi komma till Lilla familjen och äta BC:s lassange, som han gör så bra!

Nu måste jag ner till   för att få hjälp med min deklaration.. Har visst sålt några papper eller något, som ska redovisas på en speciell blankett... Lever vi på 2000-talet eller? Allt borde väl gå med en knapptryckning över nätet, eller?
Puss och kram Lilla jag

Kommentarer
Postat av: Fru M

Hahaha, den biten åt jag medans jag diskade..... Men du kunde väl bett om en bit till, du brukar ju helst avstå kakor så jag kunde inte drömma om att du ville ha mer.

2010-04-19 @ 19:38:40
Postat av: Lilla jag

Fru M: Jag vågade inte... Alla sa ju att det va så STORA bitar, å hur skulle det vara om jag skulle äta två?...

Jag saknar Dig...

Puss och kram

2010-04-22 @ 15:35:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0