Samanfattning!

I onsdags hade jag den stora äran att få vara med om när "Lillpluttan" (systerysters flicka) spelade upp en teaterpjäs om askungen i skolan, fast en nyare version, som de själva i klassen "satt upp".
Den var lite traditionell, men med mycket "nu-tids- anknytning". Det var en trevlig pjäs, och den gav många glada skratt!
 Lillpluttan var berättare  och även dansade hon vals i pjäsen!

En påskbuffélunch fick vi på skolan precis innan det var dags för idrott! En bana av olika stationer avverkades i lag, och Lillpluttans lag var självklart bäst!

I fredags var vi ner till stan för att titta på 396 motorcyklar som åkte den traditionella långfredagsturen! Lite blåsigt och lite kallt, men efter titten var vi och fikade på svinvallen, och blev varma igen efter en kopp tea!

Igår (påskafton) var vi till Mr F och käkade mat. Vi var 6 familjer som hade ett litet knytkalas, och mycket god mat hamnade i "var mans kista". En trevlig tillställning som slutade runt klockan 23:45...

Idag när Stora han målade i våran trapp dammsög jag först, och sen putsade jag rutorna i vårat uterum!
Det har idag, liksom igår, varit en underbar dag ute! Solen har skinit, och den har varit varm och härlig! Våren är nog här nu... 
Sen har vi oxå hunnit med att snikäta hos systeryster och Lilla familjen! De hade haft lite folk hos sig igår, och det hade blivit mat över , så vi va där och "hjälpte till" lite! Tänk va snälla vi är!?.....
Underbar har påsken varit, och den är inte riktigt slut än!!
Puss och kram Lilla jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0