Fullt hus

Det skulle man kunna sammanfatta med att det är på avd 12. I flera veckor har det varit många barn på avdelningen, och fler som "vill" komma dit. Det är som jag brukar säga, det är som att vända på en hand, ibland är det "smetfullt"  ibland jättelungt. Konstigt..

Tänka att det äntligen började snöa idag igen...  Det är ju typ flera dagar sedan det snöade, så vi behövde ju lite till... Men va fan, februari är ju en vintermånad, så det är väl tur att det inte är 25+ utanför dörren..
 (hugaligen vilken hemsk bild...)

Igår gjorde jag ett misslyckande med att vara barnvakt åt bebisen på Linné. Mor och far i huset skulle bort en vända, och jag glad ihågen, skulle vakta lite. Det gick väl rätt så bra i ca 20 minuter, sen hade jag en mycket ledsen liten bebis i famnen, på rygg, på mage, över axeln, bak-och-fram, vänd mot mig... Inget fungerade...
 När sedan väl parenteserna kom hem, och bebisen fick vara i mors trygga famn var allt frid och fröjd igen. Jag blev rädd att bebisen skulle bli ledsen så fort den såg mig, men när den puppat lite och sen tittade på mig kom ett jätte leende! Phuu, skönt!                                                    
Så extraknäcket kommer inte bestå i barnvakteri iallfall...

Nu snart blir det "Mästarnas mästare, om man inte hinner somna i soffan innan...
Puss coh kram Lilla jag X3!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0