Snö, vad är det? Kommer det uppifrån?

Hejsan hoppsan va det dalar sånna där kalla saker uppifrån.

Idag när jag skulle åka hem från 12:an, höll jag på att inte komma ut från min parkering... Jag hade kört fast, och däckena bara slirade... FAN... vad gör man? Köra fram, köra bak, köra fram, köra bak. Höll väl på ca 10 minuter och rusade "motoren" i "bött", MEN så funkade det! Hurra, högsta vinst!

Hem över till "Krillehöla" gick det i ca 40-80 km/tim = lång restid hem...
Åh när man väl kommit hem, va det bara att rycka ut med skoveln, ca 1½ dm "kallt och vitt" låg och väntade på mig...
Nu har jag inte så mycket emot att skotta, men idag va det inget kul, det var så FÖRBANNAT tungt....

MEN som plåser på såret blev jag bjuden på en kvällsfika hos en kär vän jag inte träffat på VÄLDIGT länge, och jag fick till och med läsa tre "små" sagor för tre åriga, snart fyra åriga, sonen! Vilken ära!

Hemma igen, va det en andra omgång av snöbatalj som väntade mig... NU RÄCKER DET.....
Men det är klart, det är ju väldigt mysigt oxå....
Puss och kram Lilla jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0