Sport, sportfånar, sportstjärnor och soffpotatis....

Svenska idrottsgalan 2010.
Många är dom, dessa sportstjärnor som jagar boll, puck och inte minst varandra.
De verkar inte göra något annat än att träna, äta rätt och träna lite till. Så åker de till annat land å tävlar när de är i "sitt livs form" och kommer tvåa, bakifrån...
Fast det är klart, endel hamnar på pallen, och tänker jag efter ordentligt, så har vi faktiskt rätt så många RIKTIGT duktiga sportkvinnor och män här i Sverige...
Det är väldigt roligt att följa dessa sportfånar, och jag kunde ju hoppas att jag själv tyckte att det va lika roligt eller i alla fall lite roligt att utöva kroppsövningar själv..
Men å andra sidan, någon måste ju vara en soffpotatis och följa från tv:n hur det går.. För hur skulle det vara om vi ALLA va lika bra på att sporta, tänk så många guldmedaljer det skulle göras inför varje tävlig...
Puss och kram Lilla jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0