Bråda tider...

Oj oj oj, idag är det bråda tider... Har mycket att göra...
Ska på "bebiskontroll" kl 10:00, på föräldrargrupp kl 15:00 och på klinikfest kl 18:00 i Karlstad. Där emellan ska jag hinna plantera lite  blommor, (helst) rensa rabatten och växthuset (IGEN), lägga kött i marinad för grillning och handla...

Jag började med planteringen i går, men hann inte riktigt klart, så småkrukorna som ska stå på trappen måste göras iordning!
Det är lite småmysigt att pyssla måste jag erkänna, och sen tycker jag att det blir rätt så fint! Fast jag är inte så där duktig som Fru M är, hon botaniserar ordentligt, kollar vilka blommor som passar ihop, byter ut och kollar igen... Jag bara "petar ner" liksom..

Solen strålar, och ska så göra ett tag till, i alla fall till på måndag, enligt väderleksrapporten på BÅDE 1:an och
4:an... För en gångsskull visar de samma väder!

Ikväll ska jag över till Karlstad, för klinikfest! Det är chefen på 12:an som ringde och frågade om jag ville vara med för några veckor sedan, och jag blev helt överlycklig! Äntligen ska jag få åka till 12:an igen!
Nu ska väl kanske inte festen vara på avdelningen, men den ska vara på lekterapin, och den ligger ju inte långt från 12:an, och det som är roligt är att jag får träffa mina goa arbetskamrater en stund!
Jag frågade Stora han om han kunde köra mig, jag har nämligen inte bestämt om jag ska dricka eller inte...
Nej detta duger inte, måste "snygga" till mig lite (hur man nu snyggar till en valross?!) för första stoppet: "bebiskontroll".
Puss och kram Lilla jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0