Rent hus

Det där med att ta ett rum om dagen, den filosofin sprack... Men jag kan vara stolt och tala om att HELA huset är städat nu! Nu är det bara fönsterputsningen kvar, och det är ju SÅ TRÅKIG... Om jag har tur tar Stora han hand om det hela, och jag slipper.. Men han har väl så himla mycket annat som ska göras, så jag får nog ta det ändå, kan jag tänka...

Den förbenade hostan finns kvar, och nu har jag även utvecklat snuva i min förkylning. När jag snyter mig känns det som om jag använder värsta grova sandpapperet, fast att jag använder näsdukar eller mjukt toapapper. Jag kommer att se ut som ett stoppljus i nyllet...
Idag har jag hunnit med en "snyltlunch" oxå. Jag hade lite ärenden på stan och när jag var påväg hem hoppade jag in till "paddre", och han var påväg för lunch, och jag åkte med! Det blev stekt fisk mede citronsås: helt ok!

Nu sitter jag här, och ska så göra en stund, sen blir det väl tv:n IGEN...
Puss och kram Lilla jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0