Hemmafru = piga?

Ny måndag = ny vecka..
När man går så här hemma och är "sjukskriven" då tror jag det automatiskt blir så att man ska sköta hemmet, men vad nu allt det innebär. I alla fall om man är tjej. Stora han har inte behövt dra dammsugan en enda gång sedan jag fick gå hem. Tvätta är inte heller något som han gjort speciellt många gånger, i alla fall inte ta NER tvätten och vika den... Men det är klart, går man hemma hela dagarna, kan man ju inte BARA sitta och käka chokladpraliner, för hur stor skulle jag bli då? Fast det är klart, stor SKA jag ju bli, men jag är rätt så nöjd med att jag än så länge bara gått upp ca 7 kilo...  (måste bero på ALLT hemarbete jag måste utföra, är ju hårt hållen!)

Förra veckan var jag ner till  för att höra när jag kan tänkas få ett litet tillskott i kassan, och jag fick reda på att mitt ärende hade inte BÖRJAT att behandlas än, men det var I ALLA FALL anmält och mottaget, så uppgifterna låg i datorn. Bra tänkte jag, det var bara en MÅNAD sedan jag anmälde mig "sjuk"...
Va skulle jag ha gjort om jag varit ensamstående med hyra på ca 4000:-? (Jag fick nämligen 4000:- i lön för ob-tillägg för tiden innan jag fick gå hem)... Tur att jag har lite sparade pengar och att Stora han finns!

Mellan alla måsten (?) ska jag nog försöka få lite sol på näsan! Det ska tydligen bli kallare väder framåt veckan, så det gäller att ta tillvara de strålarna som skiner ut nu..
Puss och kram Lilla jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0