Husmanskost

Finns det något bättre än riktig mat? Med riktig mat menar jag sån där mat som man alltid fick vällagad som liten. Inga halvfabrikat eller "värmas-i-mickron" mat.
Idag blir det just sån där rikigt mat.. Kålpudding står på menyn, och det ska bli så himla gott!

Imorron blir det hemstampat potatismos och kokt varmkorv. Korven är självklart inte hemmagjord, men ändå, det känns helt ok!

Sen ska jag inte sticka under stolen med att det ibland är väldigt gott att gå ut och äta, slippa laga maten och framförallt slippa ta reda på det som blir efter en middag..

Fast just nu är jag inne i en "hitta-på-vad-vi-ska-ha-till-lunch" svacka. Jag har tömt all matinspiration, så är det någon som har något bra förslag: RING eller MAILA!
Puss och kram Lilla jag


Kommentarer
Postat av: A

Vi har ätit älgfilé idag, lagad i stekgryta med morötter, lök och tomat. Massa grädde i såsen men det kändes nyttigt ändå på nåt sätt... :)

2010-05-04 @ 22:11:00
Postat av: Lilla jag

Hemlagat, ordentligt lagat är det godaste! Sen om et är grädde, gör det ju ännu godare!

Puss coh kram

2010-05-05 @ 19:56:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0