Så jävla förbannad....

SPRÄNG POSTEN i luften....
   
I början av veckan åkte jag till vårat lokala postkontor för att skicka iväg ett paket till moderjord, hon hade glömt en jacka som hon behövde...
När jag kommer till postkontoret, hittar jag en skylt på dörren, som informerar om att kontoret är öppet mellan klockan 10-12 och 15-18.... (service vad är det?)

Åker då till en affär som hjälper mig att väga paketet, (ca 500 gr) och efter PORTOTABELL visade det sig att det skulle sitta frimärken för 48:- på paketet, och köper då självklart detta.
Åker sedan till en postlåda och stoppar in det mjuka paketet.
Men så har nu mor fått en avi på att hon måste LÖSA ut paketet, för det var för lite porto på... Tror det var runt
25:- hon skulle få lösa ut det för...
Det är väl jävligt märkligt att inte portotabellen gäller när man postar från en affär, när nu inte kontoret håller öppet?....
Från och med nu ska jag göra ALLT för att posten kommer att lägga ner, inte en gång jag kommer att vara där...
Tacka vet jag email, synd bara att det inte finns en lucka i datorn där man kan pilla in paketen, och sen skicka iväg...
Puss och kram Lilla jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0