Vårat livs viktigaste kurs?

Igår va det då äntligen dags att börja föräldrarutbildningen...
Tre par (av sex) slöt upp igår klockan 15 för att i ca två timmar få information, och för att ställa alla möjliga, och omöjliga frågor till en barnmorska..

En fika efter en timma blev det, och då försökte jag få lite kontakt med de andra paren!!
Öppnade starkt med att fråga hur gamla de va... I ett par va han 24 och hon 21, i det andra paret var han 26 och hon 18!!!!!!! "Då är jag dubbelt så gammal som Du då" va min snabbaste kommentar!
Gissa om hon måste tycka att vi är från stenåldern, och jag kan tänka mig att hon hade sina funderingar på om man verkligen KAN bli på tjocken i våran ålder... Då med tanke på klimakteriet och sånna saker...

Det är väl inte precis några som jag kommer att umgås med, men vi får se det från den positiva sidan: det var bra information iallafall! Nästa tisdag är det dags igen, och då ska det pratas om smärtlindring! Jag säger bara en sak: GE MIG ALLT!!!
Som tur är har jag två andra kompisar som är på tjocken, och även om de har barn sedan tidigare hoppas jag att de kan ha lite tid över till mig, för en fika, en lunch eller något liknande ibland?! 
Puss och kram Lilla jag

Kommentarer
Postat av: A

När jag var 19 och gravid med Alex så var jag rädd att alla andra blivande föräldrar skulle tycka att vi var barnsliga och omogna.... :) När jag tänker efter så känner jag mig lika mycket som nybörjare nu, när jag är 36 och har två 190-centimeters tonårspojkar med allt vad det innebär.... ;)

2010-05-12 @ 21:45:04
Postat av: Lilla jag

A:

Jag kan tänka mig, att om Du skulle få för Dig att "börja om" skulle allt komma tillbaka. Tror att Du har det i ryggmärgen!

Puss och kram

2010-05-15 @ 12:30:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0