Det börjar närma sig...

Om en vecka imorron, börjar jag jobba och pruttarna ska vara hemma med pappa! Jag ser fram emot att få "komma igång" även om tanken känns konstigt att jag ska vara ifrån mina små älsklingar...  Nu kommer det bli tidiga mornar, sena kvällar och två ungar som får nya rutiner med daddi daddi....
Men som jag sa, det ska bli skönt att få börja jobba igen! Jag har ju gått hemma sedan den 22 mars, då jag var i veckan 23... Alltså ett och ett halvt år har sprungit förbi...
Det har gått så sjukt fort. Jag glömmer aldrig när jag var på öppna förskolan och tänkte: "nu är korvaran fem månader, och jag ska iallafall vara hemma i sju månader till... Å nu är det som sagt bara 8 dagar kvar tills jag ska infinna mig på avd 12 i Karlstad!

Tänk va gött det ska bli att komma hem till lagad mat, tvätten tvättad och invikt i lådor och skåp. Dammsugarn behöver jag väl inte heller ta fram, och titt som tätt luktar det väl nybakat i huset vid hemkomst!!?  NOT.....
Puss och kram Lilla jag


Kommentarer
Postat av: Fru M

dreamdreamdream.......du kommer att få ta allt det där då du kommer hem! men även att planera mat och handla

2011-08-23 @ 21:46:45
Postat av: Lilla jag

Fru M:

Det kan väl inte stämma, allt sånt har ju jag skött när jag varit mamma"ledig" å nu ska ju stora han vara pappa"ledig", å då faller det väl på honom...... eller?

Puss och kram

2011-08-24 @ 17:10:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0