Flitig!

Idag har jag varit ganska flitig anser jag nog själv iallafall!
Moster till korvarna ringde och frågade om de ville ut och gå med henne, och självklart ville de det!

Hade tänkt mig att lägga mig raklång på sänget, men första lite sammsugning och torkning av golv.
Fast jag kom på att jag skulle nog sätta igång en tvättmaskin först, och det förde ju med att jag var tvungen att plocka ner den tvätt som redan hängde där...
Jag kom på att vårat avlopp inne på toans handfat inte "svalde" undan så fort som det brukar, så jag skruvade isär det för att kolla läget lite... USCH.... Svart gegga i hela avloppet...
Men så när man ändå är på badrummet kan man ju städa hela alltet, och då gjorde jag så..
Telefonen ringde, och samtidigt som jag pratade med moderjord hann jag med att skura skåpluckorna och draglådorna i köket...

Ner i källaren hängde tvätten...
Så va det ju det där med dammsugningen och skurningen av alla golv, och för att vara riktigt smart dammsög jag först, och sen skurade jag golvet från kök, hall, badrum, rum och till sist in i sängkammaren... Eftersom det blev så himla blött la jag mig på sängen en stund för att sova när golvena ändå skulle torka..
 Men jag hade inte ro med det hela så jag gick upp och lagade lite mat istället. Då kom twinnsen och moster tillbaka!

Så tack systeryster för att vi nu bor i ett hyfsat rent hem..
Puss och kram Lilla jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0