Vart är vi pågäg?

Med stor förvånging läste jag igår på facebook om att det var en massa som skickade takar till Norge i "denna hemska stund", åh jag fattade inget alls.. Så fortsatte jag in på en nyhetssight och fick läsa om ett terrordåd i grannlandet i väst... Då befarades att det var 17 döda. 7 i regeringskanslit och 10 på en ö utanför Oslo.
Idag när jag vaknade till radions skval pratade man om att MINST 80 var döda, de flesta unga...



Hej hallå vart tog tryggheten vägen? Hur kunde det bli så här?

Nu är man ju lite konstig... När det talas om 30-40 döda i självmordsbombsattacker i Mellan östern, lyssnar man, skakar på axlarna och går vidare som om det skulle vara det mest naturliga i världen... Att det sen upprepas inte lång tid efter "första" bomben, ger ytterliggare en skakning på axlarna..
 
Men så helt plötsligt kom det närmare oss, och man inser att det är en stor tragedi... Och det är ju inte omöjligt att det skulle kunna hända här i vårat lilla land...
Vart är vi, tänkandet, olikheterna mellan människor och demokratin på väg? LÄSKIGT
Puss och kram Lilla jag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0