Medaljer........

Herre jesus, nu börjar medaljerna trilla in... Ytterliggare en kom idag vid OS i London. En kille som sglade någon sorts båt, och tog ett brons! Grattis till Dig, vem Du nu är!!!
Idag börjar jag sista delen av min ledighet för denna sommar... Började dagen med bra väder, varmt och skönt, som sen intill källen förbyttes mot regn, precis när jag skulle och plocka hallon hos fru M... TYPISKT....
Igår va vi ju till IKEA, systeryster, kussen, twinsen och jag, å då hittade Stina ett jättefin present till sin morbror. Den ska han få nästa gång vi träffar honom!
Var oxå in till apoteket för att köpa någon allergimedicin åt lilltjejen som fått utslag över hela kroppen... Men det va inte bara att köpa det inte... Nej de flesta preparaten var från 6-års ålder, och när det väl kröp fram att det bara fanns en sort för småttingar, 3 år och uppåt, visade det sig att "jag var tvungen att ta kontakt med sjukvården först". Ja ja tänkte jag, ge mig preparatet nu för fan... "men Du måste ta kontakt med en doktor först, det vet Du va?" "Ja, kan jag få köpa medicinen nu, så tar jag kontakt med läkare sen"? Damen tittade skeptiskt på mig, och med en sur blick gick hon och hämtade flaskan som stod "bakom".
När vi kom hem fick den lilla en skvätt, och idag finns det ingen tillstymmelse till utslag på hela kroppen!!!....
Puss och kram Lilla jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0