Ledigt med betalnig!

Å hej och hå! Idag har njag varit ledig, fast med betalning! Det kallas flex!!! Äntligen har man fått "tillbaka" den tid man offrat på jobbet, utöver vanlig arbetstid...
Jag provade om det var roligare att att sammsuga och skura golv när man har betalt, men det va inte så mycket roligare, så jag har bestämt mig för att inte bli städerska.....

Igår fick jag höra att det lovades snö och ruskväder, men den har lyst med sin frånvaro! Det har väl inte varit överdrivet jättevarmt, men helt ok varmt för att vara i början av maj tycker jag.
Däremot ska vi gratulera de i norra Sverigen som under dagen skulle få ca 10 cm blötsnö. Hatten av för de! "Mer sö åt folket"!

Imorgon har vi den stora äran att få rå om en liten! Tigerns lilla syster kommer hit, medans han och Fru M hoppar i badet för simskola någon timme!
Twinsen har lovat att uppföra sig galant, och har oxå lovat att lära henne alla hyss som de kan!

Stora han är ute på galej.
En kompis har ordnat en "må-bra-kväll", så den tillbringas ute i en badtunna på en båt och en flytande bastu. Sen ska det intas käk på lokal!
Han svirar, jag sitter här!
Men det är inget synd om mig! Vi va nämligen på fest förra helgen, och då va det väl inte riktigt han som slog klackarna i taket direkt... Nej det va att Lilla jag som vaknade med hammarslag i tommrummet som sitter på halsen...

Nu blir det lite trocadero, och en film kan tänkas!
Puss och kram Lilla jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0