Förlossning

Igår hade jag en jättebra dag på förlossningen! Min handledare och jag fick ta hand om ett jättegulligt par, som vi fick dela en stor glädje med! Det var lite trögt i början, men vid 19:33 kom en liten kille till världen efter att hans mamma och pappa kämpat på som bara den!
Det var jag som under hela arbetet fick tänka till och ge förslag på vad som skulle hända/göras och det kändes väldigt bra! Handledaren fick självklart flika in och hjälpa till om jag "hade otur när jag tänkte", men det kändes ändå som om "jag lotsade" ! Fick till och med avsluta med att själv sy en liten bristning, som kronan på verket lixom!

Igår va Stora han och hans arbetspolare i Stockholm för att se på nån byggmässa, och jag var, som sagt på förlossnineng. Vem rycker in och hämtar skruttarna då, om inte moster.... Tänk va skulle vi göra utan våran älskade moster? Hon finns ALLTID där... Ställer ALLTID upp.... Älskar Dig systeryster!

Idag är det hemmets lugna vrå som gäller! Vid kl 12:00 ska vi till folketshus och se på Mora Träsk! Hopps och tror att twinsen kommer att gilla det, när de nu tycker så mycket om att sjunga!
Men först ska vi äta frukost, och det ska vi göra nu!
Puss och kram Lilla jag
Puss och kram Lilla jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0