Tur är väl...

.. Att man tillhör societeten här i stan? tillhör man de, bor man lite högre upp på "höjden" och då slipper man denna översvämning som rådet i våran lilla stad numera.... Det är tydligen vatten överallt i centrum, typ,och vägar som spolats bort. Med den mediabevakning som råder nu av Krillehöla, så kulle man kunna tro att vi lever i en krigszoon....
Denna veckan har antingen jag eller Stora han varit hemma, för vi har två småskrot med omväxlande hög feber, snor och hostningar.. Det är väl så en småbarnsfamilj har det i allmänhet när de börjar dagis igen...
Det har varit ett himla pyssel för mig, som har inbokade besök hela dagarna. Jag måste boka av de kommande besöken, och boka om de besöken jag missat. Men men. Det känns som om man är oumbärlig, men i det långa loppet märks det knapptatt man varit borta i några dagar.

Imorgon hade jag tänkt att vi skulle ta oss till hembygdsgården för att kolla in "hembygdsgårdens dag", för att se hur man levde förr, hur man malde mjöl osv, men vi får väl se vad det blir?!
Sen har jag köpt en stek, som jag tänkte laga till och kanske skulle man ta och göra i ordning den på söndag, så att det blir finmidda på veckans sista dag?!! Undrar om Lilla familjen har tid att komma hit och äta då? Får nog höra med dom, vad de har för några planer. De kanske inte ens vill komma hit när vi har två snorungar här hemma!
Puss och kram Lilla jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0